pEnGiKuT AkU™

Monday, August 22, 2011

Liverpool vs Arsenal. FT™


penantian 11 tahun di bumi arsenal. kemenangan 2 - 0 di emirates semalam terciptanya sejarah baru. last LFC menang di bumi arsenal ialah pada tahun 2000 di highbury waktu itu hasil jaringan titi camara.

semalam.. skuad baru LFC yang di terajui oleh Kenny Daglish atau lebih di kenali sebagi King Kenny telah memecahkan kekebalan arsenal di emirates. dengan kemenangan 2-0 keatas mereke semalam telah membuktikan yang LFC mahu benar benar mencabar kejuaraan liga musim ini. letak tepi musim musim sebelumnya. ape yang lepas kite jadikan tauladan dan pengajaran. 

bak kate KK - "arsenal turun bukan dengan tahap kekuatan sebenar. tetapi itu bukan masalah saya". yeah! it's not our problem. hanya 3 mata penuh menjadi rebutan. ape yang berlaku di dalam dan lua arsenal bukan masalah kami!

barisan 1st eleven semalam berlaenan dari yang di jangkakan. cume kejutan suarez tidak di turunkan. ini barisan 1st eleven semalam :

GK - Reina
DF - Agger,Carra,Kelly,Enrique
MF - Downing,Adam,Lucas,Henderson
ST - Kuyt,Carroll

kejutan kan? suarez tidak bermaen. cume kuyt dan kelly masuk. meireles maseh tidak menjad 1st choice dalam due game ini. KK mengatur strategi yang mengundang pelbagai reaksi peminat. 


2-0. sudah memadai membenam hasrat arsenal. hasil jaringan tampanan sendiri oleh pemaen arsenal, ramsey menghadiahkan gol pertama buat LFC. gerakan yang bermula dari tengah dan lorongan oleh meireles utk suarez dikeluarkan oleh pertahanan arsenal namun tertampan oleh ramsey dan cantik je masuk dalam gol! 1-0. gol dijaringkan pade separuh masa kedue bile kedue due meireles dan suarez masuk. kedue duenye begitu serasi dan hasilnye gol pertama ini. gol kedue berpunce jgk dari gerakan tengah dimulekan oleh lucas dan melorongkan bola utk meireles dan meireles melorongkan pade suarez yang membuat tampanan utk gol kedue LFC dan peribadi. kedue due mereke nampak bahaya dan mencorak serangan utk LFC.

meh kite layan gambar gambar pelawanan semalam!





permata baru di Anfield. 


kelibat SG8 dan Fabio Cappelo pade perlawanan semalam. SG8 maseh dalam proses baik pulih kecederaan beliau. insyaAllah bulan 9 kelibat SG8 di tengah padang beraksi amat di nantikan seluruh peminat LFC. bayangkan gandingan SG8,adam,downing,dan henderson di tengah membantu serangan : suarez dan carroll!!


carroll. pembelian beliau mgkin stgh pihak menganggapnye melampau. dengan persembahan yang di tunjukan pade due perlawanan yang kurang baek menjadikan beliau antare tajuk kritikan peminat walopun kemenangan semalam. carroll maseh belum beraksi pada tahap sebenar beliau ketike di NUFC. ketepatan dan ketajaman shooting beliau maseh di tagih LFC selaen dr suarez. ape ape pun KK tahu ape yang terbaek utk LFC dan carroll. kite sebagai peminat harus berade di belakang LFC!

tahniah LFC atas kemenangan semalam. our future is bright! #2011/2012 #Champ19

you'll never walk alone.

No comments: