pEnGiKuT AkU™

Sunday, August 14, 2011

Tun & Bazar Ramadhan™


ramadhan kali ke due buat aku di kL..
bagi aku x brape spesel sangat kalo berpuase jauh di perantauan.. kalo ade yang sape sape rase spesel tue die punye pasal lah.. bkn ape bab makan mmg fail lah hdup di kote raye nie.. nak nak aku yg mmg sgt sensitip bab makan.. bukan memilih tap utk kesejahteraan perut ku.. ckup lah pengalaman ramadhan lepas 5 hari aku terpakse kuar masuk toilet je.. hampir 100x aku masuk toilet.. mmg haruu seharunye lah..

tap orang kate lah duk kL nie bleh jumpe mcm mcm orang.. yeah. dah mcm mcm orang aku jumpe.. dan kalo drive sure kurus pahale puasa. tensen aku! aku plak jenis x leh nk blah dgn orang orang yg "cerdik akal" bile drive nie.. tangan laju je haaa nk honn!

okeh. hari tue aku pergi bazar ramadhan dekat dengan umah aku iaitu bazar ramadhan kampung baru. femes kan? kire die memanjang menghala ke chowkit.. dan segale mak nenek jenis kueh dan orang akan ade.. erk. segale mak nenek jenis kueh? silap info.. byk yg xdek sbnrnye..  dan segale yg xdek tue lah makanan kegemaran aku ketike nk berbuke.. terutame ikan bakar dan ketupat.. mane nk cari seyy kt kL!

motip entry nie ialah aku berjumpe dengan Tun Dr Mahathir.. our previous PM.. die seorg. tap bkn sebenarnye seorang.. beliau di temani oleh pihak berkuasa dan bodyguard beliau.. tapi ape yang aku lihat Tun sangat peramah dan sentiase senyum pade orang awam.. dan waktu aku snap gambar tue mmg dh berpuluh orang yg nk amek gambo dengan Tun.. Tun nampak maseh sehat dan segak.. pape pun aku doakan Tun sentiasa sehat dan murah rezekinya..

we respect each other. and we dont blame each other - anonymous

2 comments:

diya jamal said...

waaahhh~!!! nak jumpa Dr. M jugak!!!

Takiya Genji said...

rubi @ cawan2 - insyaAllah ade rezeki jumpe Tun..