pEnGiKuT AkU™

Sunday, August 14, 2011

Liverpool vs Sunderland. FT™

permulaan yang kurang baek bagi Liverpool. seri 1-1 dengan Sunderland di Anfield hasil jaringan Suarez dan di samakan oleh Larsson. pada 1st half permaenan LFC mmg laju dan seakan mahukan kemenangan besar. bertali harus serangan dilakukan oleh suarez,carroll,adam & downing. turut serta pemaen baru iaitu enrique dan flanagan. henderson dan lucas berkeliaran memberi sokongan bagi serangan.

sebelum aku menaep lebih lanjut. aku senaraikan dulu kesebelasan utama #LFC ketike menentang Sunderland tad.
GK : Reina
DF : Flano,Carra,Agger,Enrique
MF : Downing,Adam,Lucas,Henderson
ST : Suarez,Carroll

subs : Doni,Kelly,Robinson,Meireles,Spearing,Kuyt,Ngog

bagi aku gandingan suarez dan carroll sangat "deadly". kedua duanya bagi aku memiliki penyudah yang tajam.akan tetapi malam nie terutamanya separuh masa kedua. kedua duanya tidak menjadi. link up,passing,shooting serbe tidak kene. boleh dikatekan seluruh pasukan #LFC kelam kabut,tidak tersusun. 


John Henry selaku pemilik #LFC turun padan bagi menyaksikan perlawanan pertama Liverpool menentang Sunderland di Anfied.

John Henry ketika meraikan gol yang di jaringkan oleh suarez. 
**siapakah baju merah dan baju kelabu tue?

Jose Enrique. setelah di beli dari Newcastle, beliau di turunkan oleh KK pade perlawanan tad. Enrique bermaen pad posisi pertahanan kiri. dlm perlawanan tadi bagi aku Enrique mmg berbaloi di beli. sunderland byk menyerang di posisi kiri namun dengan kehadiran enrique berjaye mematahkan segale serangan. enrique amat pantas dan kerap kali membantu serangan dengan melakukan overlapping. walopun pade perlawanan tad crossing yg di lakukan beliau maseh gagal menghasilkan gol buat carroll namun aku percaye game lepas nie mereke akan lebih serasi.

kelibat luis suarez mmg di harapkan oleh semua peminat #LFC. ramai yang mahukan suarez bermaen pd game tad dan nyata terkejut KK membariskan beliau dalam 1st eleven. min ke-6 peluang terhidang buat suarez. larian nya ke gawang sunderland sudah nyata akan menghasilkan gol namun di jatuhkan oleh pertahanan sunderland. Liverpool di hadiahkan penalti. nmpk permulaan yang baek tap sepakan penalti yang di ambil oleh suarez sendiri jauh tersasar melepasi palang gol.

min ke 12 Liverpool dihadiahkan sepakan percuma. adam mengalas tugas bagi mengambil sepakan percume dan hasilnye gol. tandukan oleh suarez. 


aksi suarez selepas menjaringkan gol.

charlie adam. KK mmg mahukan adam ketike mengemudi LFC pd musim lepas lagi. LFC nyaris mendapatkan beliau pade perpindahan januari namum gagal. dan utk perpindahan julai KK tidak melepaskan peluang. adam menjadi pengerak serangan dari bahagian tengah. link up beliau dengan suarez dan downing nmpk berbahaya pade 1st half namun segale nye berubah ketike 2nd half. isu chemistry maseh wujud? 

 stewart downing. overrated? naaahh. larian dan gelecek beliau. perghh bagi aku dah lame xdek winger mcm downing dkat LFC left flank. rembatan downing nyaris menghasilkan gol namun palang menjadi penghalang. better luck next time dude! downing? menjanjikan sesuatu yang hebat. #YNWA

lihatlah. gembire penyokong sunderland selepas larsson menjaringkan gol penyamaan. aku tgk dekat FB ramai menyalahkan flano kerane missjudge bola yang di crosskan dan smpi pade kaki larsson yang merembat masuk bola ke gawang LFC. patut kah flano di salahkan? mane kelly? persoalan yang di utarekan ramai peminat.. bagi aku flano menjanjikan lebih pace berbanding kelly namun flano sedikit gugup dan tidak menyamai persembahan beliau season lepas. its ok dude. u are 18. but LFC bukan nya one man team. LFC ialah satu pasukan. 11 wira. #YNWA


jordan henderson. 20 million. ramai yang sangsi dgn duit yg dilabur kpd beliau. terus terang aku lihat henderson kurang efektif malam nie. alasan muda dan nebes pade 1st game? everybody got excuse! mungkin lepas nie KK tahu ape yg ptt di buat setelah perlawanan sebenar tadi. ape pun bagi aku henderson bakal menyinari. 

tempat ketiga selepas perlawanan tadi. 

"kite rilek lepak enjoy. seri? whos cares. kitekan #LFC #YNWA"







3 comments:

Nazirule Ideham said...

mcm bosan je jadi owner club,nak bersorak xbuleh tlompat2 mcm beruk,kne tepuk tangan dgn pnuh tata susila je haha

Nazirule Ideham said...

mcm bosan je jadi owner club,nak bersorak xbuleh tlompat2 mcm beruk,kne tepuk tangan dgn pnuh tata susila je haha

Takiya Genji said...

haha. nk wak mcm mane. kene kontrol.