pEnGiKuT AkU™

Sunday, November 22, 2009

banjir®

pergh~
smpi ari nie x benti ujan..
6 ari dh.. trn mencurah2 siang mlm tanpe henti.. lebat, renyai..
trn dan maseh trn..
x slh aku smpi ari rabu ujan..
mak aii..
pagi tad aku peg kerteh.. wedd kazen aku.
otw peg.. mak datuk.. jln2 da tenggelam air..
tggi gak.. silap ari bleh terbengkalai kete kat tgh2 jln..
sepanjang2 jln dr hospital dungun nk ke petronas dpn skolah sains..
ditenggelami air..
paka dan kerteh pun same..
kerteh pun power gak..
jln x tutup tap penuh ngan air.. kalo ttp.. xtao la org2 kat sane..
aku x snap mane2 pix sbb hp bese yg cam ok da rosak..
divider di pecah kn oleh org2 yg bkn berkenaan dek krn mrh kpd pihak terbabit yg menyebabkn jln di tenggelami air..
ntah la.. tanggung rugi jek a nanti..
umah tok aku pun da tenggelam.. blkg umah aku je.. paras lutut gak..
ade la due,tige umah sblh2 turut tenggelam air..
umah aku dan kwsn umah alhamdulillah..
x banjir lagi lah.. dan harap2 xkan la..
ader pndpt mengatakan thn nie antare banjir terburuk berlaku di dungun nie..
mgkin petanda dr Nya..
salah satu mlm sblm2 nie.. terdpt lingkaran pd sekeliling bulan..
bulan betul2 berade tegak atas kepale..
aku tgk sendiri..
ini kekuasaan Yang Maha Esa...



notatepiblog - jgn maen ujan dan mandi air banjir~

No comments: