pEnGiKuT AkU™

Saturday, August 15, 2009

Mira Stage 1®

sambungan dari "Akhirnya.. L512".. bermulenye perjalanan kwn karib aku nie bertukar nadinya.. kalo ikut pd mase gmbr2 nie di ambil pacuanku sudah di transform ke mira.. adek beradek kancil yg berasal dr jepun..

nie gmbr halfcut L512 nye kereta.. bhgn dalaman.. ader Dashboard spttnye.. tap da di cabut.. dashboard L5 hitam ori tue.. hehe..

bhgn depan kerangke halfcut.. Alhamdulillah.. enjin yg aku dpt nie sgt bersih.. xde bocor2 kat mane2.. dan harapkn ianya terus bergerak tanpe masalah.. yg beshnye.. tangki air(radiator) enjin nie jenis aluminium.. ssh nk dpt brg nie.. mau gak arge cecah 4,5 ratus kalo jual.. hehe.. kelebhan die tangki x berkarat dan enjin sejuk jek..

nie dashboard L5 itam ori.. beserte meter L512 wrne putih tap bile mlm wrne merah.. cun woo~ naseb x terpikat..

enjin,wiring & dashboard da dikeluarkn.. jd besi buruk la halfcut nie.. mcm nie la rupenye body kerete tnpe enjin..


660cc turbo.. asal enjin nie auto.. tap di kacuk kn dgn gearbox 850.. jdnye manual.. kalo turbo nie lbh baek manual dr auto.. br rs "turbo" tue.. hehe.. pendpt aku la kan..


keadaan pacuanku tnpe enjin.. begini la rupenye..


nie bhgn dlman setelah di clearkn kerusi,dashboad, kapet.. hnye tggl wiring.. sume brg dlm nie akan di tukar melaenkn seat.. sbb da pakai seat L5 kulit biawak(bkn betul2.. nmpk mcm jek).. aku selese seat tue.. tap berangan gk nk cr L512 nye seat.. nmpk lagi comei.. hehe..
layan~

notatepiblog - bersambung~

No comments: